Once Upon a Time

S

Sabsy

once-upon-a-time-header.jpg


Once Upon a Time is an American fantasy-drama television series created by Lost and Tron: Legacy writers Edward Kitsis and Adam Horowitz.
The series takes place in the fictional seaside town of Storybrooke, Maine, in which the residents are actually characters from various fairy tales that were transported to the "real world" town by the Evil Queen, Regina (Lana Parrilla), using a powerful curse obtained from Rumplestiltskin (Robert Carlyle). The town's only hope lies with a bail bondswoman, Emma Swan (Jennifer Morrison), the daughter of Snow White (Ginnifer Goodwin) and Prince Charming (Josh Dallas), who was transported from the fairy tale world before she could be cursed. As such, she is the only person who can break the curse and restore the characters' lost memories, aided by her son, Henry, whom she has recently reunited with (after giving up for adoption upon his birth), and his book of fairy tales that holds the key to ending the curse.

Each episode focuses on a character back story. One segment details the character's past life that, when serialized, adds a piece to the puzzle about the primary characters and their connection to the events that preceded the curse and its consequences. The other, set in the present day, follows a similar pattern with a different outcome but also offers similar insights.


In den USA kam Gestern die Midseason Folge von Staffel 2. Am 6.Januar gehts weiter!
 
S

Sabsy

Es gibt keine Show, in der es SO viele gut aussehende Ladies und Typen gibt :smt118
 

Nox

Parkrocker
Beiträge
1.180
Reaktionspunkte
262
Alter
37
Ort
Stuttgart
Da die Serie seit Wochen bei serienjunkies.de auf Platz 1 der Seriencharts ist, hab ich neulich auch mal reingeschaut.
Am Anfang hats mich nicht so unbedingt begeistert, aber ich hab ein paar Folgen ne Chance gegeben. Und inzwischen find ichs echt nicht schlecht. Ziemlich cool gemacht, wie die einzelnen Märchen (etwas bis stark abgeändert) miteinander verstrickt sind und auch mal (zumindest bei meinem Stand) ein Disney Klassiker mit eingewoben wird.

Es gibt keine Show, in der es SO viele gut aussehende Ladies und Typen gibt :smt118

Doch, Supernatural. Zumindest die ersten Staffeln.

Aber Red ist in der Tat ziemlich heiß ;)
 

Nitro

Parkrocker
Beiträge
1.117
Reaktionspunkte
282
Ort
Bernburg/Sachsen Anhalt
Da die Serie seit Wochen bei serienjunkies.de auf Platz 1 der Seriencharts ist, hab ich neulich auch mal reingeschaut.
Am Anfang hats mich nicht so unbedingt begeistert, aber ich hab ein paar Folgen ne Chance gegeben. Und inzwischen find ichs echt nicht schlecht. Ziemlich cool gemacht, wie die einzelnen Märchen (etwas bis stark abgeändert) miteinander verstrickt sind und auch mal (zumindest bei meinem Stand) ein Disney Klassiker mit eingewoben wird.

Es gibt keine Show, in der es SO viele gut aussehende Ladies und Typen gibt :smt118

Doch, Supernatural. Zumindest die ersten Staffeln.

Aber Red ist in der Tat ziemlich heiß ;)

Ich dachte, jetzt seh ich hier n paar heiße Bilder wenn ich auf deinen Link klicke.......... Nix wars!! :(